fredag 17 februari 2012

Me and my girlfriend

Som jag skrivit någon gång tidigare har jag nu blivit en girlfriend i Action Aids projekt för utsatta kvinnor i världen. Som tack för det fick jag smycket på bilden. Kvinnorna i andra delen av projektet, alltså de som tar emot pengarna, får också ett sådant här smycke.

Vi fick två smycken, så jag föreslog min man att han också skulle bära ett eller ha det som bokmärke. Men han tyckte det väckte anstöt att gå omkring och skylta med att man skänker pengar till nödställda. Om man skänker pengar så skall man göra det i tysthet menar han, för att inte bygga sin image på andras lidande.

Jag håller med. Men jag gillar tanken på ett smycke som både mottagare och givare bär. Där finns en symbolik som kan bära mig. Det är sånt jag faller för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar