torsdag 16 februari 2012

Hej.

Så hur ska jag börja? Trevligt att börja blogga här. Jag vet inte riktigt vad jag kommer tillföra till synk. En nittiotalist, nyinflyttad i Stockholm och anställd på mitt första riktiga jobb. Vi får se vad det blir.

Jag har inte riktigt tänkt på att jag är nittiotalist, förrän nu. Nåt som är gemensamt för de flesta nittiotalister, är väl att vi står på tröskeln till vuxenlivet. Jag blir tjugo till hösten men känner mig fortfarande som femton. Det är lite läskigt. Jag  har svårt att se mig som en "ung kvinna". Fast frågan är väl om någon någonsin känner sig vuxen? Det är väl snarare åldern och saker man gör som avgör det. Först blir man myndig, sen körkort, komma in på systemet, betala räkningar och flytta osv, listan kan bli lång. Där kan jag kryssa av några saker, men körkortet väntar fortfarande. Jag känner att jag inte har så bråttom med att bli vuxen.Ett steg i taget.

Jag tror också att många nittiotalister är mitt i att fundera ut vad som ska ske i livet. Villka vägar man ska ta och vart man tillslut vill hamna. Jag funderar också på det, men känner inte att jag måste veta allt nu. Just nu jobbar jag och tänker göra det ett tag. Nästa grej på listan är att åka till Afrika och volontärarbeta på ett barnhem. En dröm jag haft länge.

Sådär. Det var inte så svårt.
Vi ses!

8 kommentarer:

  1. Du kommer att tillföra hur mycket som helst bara genom att vi får titta lite genom dina ögon. Det är så roligt att du börjat blogga här.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det känns superroligt att få dig som bloggkompis, Charlotta!

    SvaraRadera
  3. Kul att du är här, Charlotta! Och älskar idén med Afrika, har varit min dröm också, jag hann inte så långt ;)

    Kram kusin ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du läser:) Äh, det inte försent! Du har ju hela livet framför dig ;). Hittade din blogg också, kul och bra läsning!

      Radera
  4. Oj! Råkade snubbla in på denna blogg och började läsa detta inlägg, efter de första tre raderna var jag fast.

    Som nittiotalist och nyinflyttad i huvudstaden så har ni nu fått er ännu en trogen följare.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  5. Kul med en nykomling till. Och lycka till med volontärarbetet. Vilken upplevelse.

    SvaraRadera
  6. Man behöver ju inte heller tänka så mycket på vad man vill göra sedan, för det kan man väl egentligen omöjligt veta förrän sedan kommer. Så njut av det som är nu och gör det tills du själv tröttnar. Inte för att någon annan påstår att du borde vilja göra nåt annat.

    Kram Emma

    SvaraRadera