måndag 13 juni 2011

Om sanningen ska fram så får du inte ligga med Elin

Jag är väldigt dålig på att lyssna på ny musik, Helst lyssnar jag på samma gamla skivor som jag lyssnade på för tjugo år sedan. Och att jag helst gör det är inte särskilt konstigt när man hör den här låten som tydligen är jättepopulär nu:



Varför är den här låten så himla populär?  Den kanske är dansant och käck, men jag blir lite upprörd av den här låten. Så här:

1. Är det verkligen så häftigt med låtar där man sjunger Ligga hundra miljoner gånger. Är det inte bara berusningskåta människor på dansgolvet en fredagskväll som tycker det är fantastiskt att få sjunga LIGGA och försöka gnugga sig lite mot någon? Eller är det bara njutningen att få säga något snuskigt, ungefär som när mina barn säger rumpa tusen gånger och ser jättenöjda ut?

2. Vad är grejen med texten egentligen? Vem vill ligga med den där killen som bara ljuger om en massa skit för att få någon i säng? Är det bara jag som tycker att det är jätteobehagligt? Jag vill inte framstå som en gammal moralkärring, men jag fattar faktiskt inte vad det är som är så himla fantastiskt smart med att ljuga en massa för en tjej för att få ha sex med henne. Är det inte roligare att göra det med någon som vill på riktigt?

Äh, jag är nog bara för gammal helt enkelt. Jag ska nog lyssna på den här låten istället:

1 kommentar:

  1. Ah vad vi är synkade! Den här låten är ju helt fruktansvärd! Men det roliga är att vi pratade om den i helgen på teatern och har lite planer på att göra något med den i höstens radioprogram!

    SvaraRadera