onsdag 15 augusti 2012

Är det fest eller Annie?

I dagarna har man läst hur en nota som skulle hamnat hos Centerpartiet hamnade hos Näringsdepartementet. Man förfasas över att centerpartiet låtit skattebetalarna betala notan. Jag tycker debatten är obegriplig. För är inte centerpartiets ekonomi till stor del också beroende av statsbidrag? Samt att jag inte riktigt förstår hur just Annie Lööf kan skyllas för denna miss. Hon är ny och det måste ju på något sätt varit någon annan som borde ha upplyst henne om de olika rutinerna runt sådant. Den som fick notorna borde märkt att det blivit fel för jag har svårt att tänka mig att Annie Lööf själv sitter och granskar varenda kvitto.

Nej fokuset i debatten borde snarare ligga på varför landets bäst betalda stadsråd som vill sänka andras  lön,  inte betalar sin  avec själv.  


1 kommentar:

  1. Nu har jag läst om delfinbesöket på Kolmårdenhttp://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/besokte-delfinerna---for-skattepengar/
    Vilket verkar vara ett desperat grepp för att få bättre psykosocial arbetsmiljö. Vilket får mig att tro att någon medvetet fipplat med kvittona för att försöka få bort sin chef, eller tipsat pressen åtminstone.

    SvaraRadera