fredag 5 mars 2010

Varför?

Min kulturella reningsmånad går över förväntan. Samtidigt undrar jag varför jag gör detta. Det är väl ett experiment för att se hur och om mitt medvetande påverkas. Vad gäller matkulturen så ser jag inga problem med att leva mer finkulturellt. Det gör jag redan och det är så att säga helt i min smak. Men det andra, litteraturen, filmerna, tidningarna?
Kultur hur dålig den än är, så speglar alltid samhället. Om man är intresserad så lär man sig något av allting. Vår omvärld är blir allt större, vi bor i den globala byn och på något sätt så måste man sätta stopp för sitt medvetande, vi orkar inte hela tiden veta allting. Vi behöver koppla av . Eller är det så att det är allt skräp, all vilseledande sensationskultur som gör att allting känns för mycket? Jag vet inte. Den 1 april hoppas jag vara något närmare ett svar som gäller åtminstone för en mänska på planeten jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar