lördag 10 september 2011

Vi ger dig en bok för att du är snäll

Jag har råkat köpa två exemplar av boken Den unga F:s bekännelser av Maria Margareta Österholm. Efter att ha funderat lite över vem som skall få boken och dessutom varit inne på ett kommersiellt torg i dag så har jag fått vissa idéer. Jag tänker ge boken till en av er som läser vår blogg. Men tro inte att det är gratis. För att du skall få boken så måste du ansluta dig till vår blogg och skriva en kommentar här under. Det är möjligt att du har något att förlora på detta. Vi har att vinna att vi förhoppningsvis får fler kommentarer och fler följare. Det kanske är pinsamt för dig att följa vår blogg och det är i så fall priset du får betala. Men det är ju inget som hindrar dig att sluta följa oss när vinsten är utdelad. Genomskinligt kanske men även vårt uppsåt är genomskinligt, så varför inte? Vinner du så skickar vi ett meddelande till dig där vi ber om din adress. Om du inte föredrar en snabb överlämning på offentlig plats dit vi kommer alla tre med varsin röd nejlika i knapphålet. Fast vi rör oss förstås inte utanför Göteborg (men Mölndal är okej) Här kommer två länkar till artiklar om boken som kommit ut för mindre än en månad sedan.

10 kommentarer:

  1. Jag följer er redan, på bloglovin - så det kanske inte räknas? ;)

    Ansluta sig till bloggen, menas det något annat då än att följa?

    SvaraRadera
  2. jag tänkte i och för sig här på sidan längst ner där det står anslut dig till den här webbplatsen, så att det syns.

    SvaraRadera
  3. Man ansluter sig till höger under bloggarkivet finns sidor vi gillar och sedan kommer bloggintresserade medlemmar. Då skall man alltså ansluta sig till den här bloggen

    SvaraRadera
  4. Jag följer er blogg och länkar till den från min blogg :) Hoppas på vinsten, för jag behöver verkligen läsa något!

    SvaraRadera
  5. Jag följer bloggen och har för många år sedan varit med i en "fokusgrupp" om Gamlestadens bibliotek som Karin ordnade och ur den gruppen startade vi en bokcirkel... samt att jag tror att den Maria som skrivit boken är samma Maria som jag umgicks med i mina tonår i Stockholm...
    Hoppas detta är skäl nog för att få en bok!

    SvaraRadera
  6. PS: Jag tror inte, jag VET att det är "min gamla" Maria.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt Jonna! Men eftersom jag var övertygad om att inga fler skulle svara så har jag redan lottat klart. Ledsen att jag inte skrivit det här än.

    SvaraRadera
  8. Jag vill bara berätta att i dag recenseras boken i DN boklördag i dag 17 september. Finns ännu inte i webversion.

    SvaraRadera
  9. http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/maria-margareta-osterholm-den-unga-fs-bekannelser

    SvaraRadera