fredag 26 oktober 2012

Vårt tredje största parti är Sverigedemokraterna

Jag skulle inte skriva här, det skadar mig på mer än ett sätt. För det första så när jag skriver om sådana här saker så riskerar man alltid personangrepp och det kan vara rätt förfärligt. För det andra tar det tid från annat där jag skriva. Men ibland, man kan bara inte hejda sig. Så jag fattar mig kort: Att Sverigedemokraterna nu är tredje största parti beror också på en centraliserad kulturelit, ett maktsystem inte bara att Bonniers utan också att det när det kommer hyllade konstyttringar, sk generationsromaner m.m, så handlar det om en liten grupp priveligerade människor i Stockholms innerstad, medan de flesta människor i vårt land skulle känna igen sig mer i en berättelse från utkanten av Örebro. Det är de människorna som Sverigedemokraterna ger en röst. Andra borde kunna göra det bättre. Sätt igång! Det är rätt brått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar