tisdag 23 oktober 2012

Att fylla år

Jag insåg precis att jag fyller 20 år om en vecka.

Men är det inte lite jobbigt att fylla år..? Jo, det är ju fint med frukost på sängen och gratulationer, såna saker. Men jag känner också lite...press, om det nu är rätt ord. Speciellt nu inför den här födelsedagen, att fylla TJUGO!! ...Lite så känns det. Jag får frågor om hur jag ska fira min födelsedag och blir mest lite stressad. Det känns som det måste vara något speciellt. Att fylla 20 blir liksom steget in i vuxenlivet, typ. Det blir så symboliskt. Fast de flesta vet väl vid det här laget att åldern inte avgör hur vuxen man är. Men att fylla 20 är lite samma som 30, 40 och 50. Det blir en ganska stor sak och normen brukar väl vilja ställa till med fest. Men med mina vänner spridda lite överallt i landet, blir nog det lite svårt. 

Att fylla år nu är inte riktigt samma sak som när man var liten. Då förväntningarna var sky-höga och önskelistan färdig sen någon månad tillbaka. På mina kalas skulle allt gå enligt mina planer. Om inte- stor besvikelse. Efter några år insåg jag att det inte riktigt blir som man tänkt alltid och då blev födelsedagarna mycket bättre. 

Så jag får se hur det blir med den här födelsedagen. Man ska hursomhelst fira som man själv vill. Men en sak har jag bestämt, jag vill ha en prinsesstårta! 



1 kommentar: