måndag 23 juli 2012

Karin Väljer veckans soundtrack

Jag har egentligen tänkt ge er den här låten flera gånger. Men har tvekat eftersom jag inte riktigt vet ifall det är en okej video eller inte, men jag får väl erkänna att jag gillar den själv och inser att jag på så sätt riskerar att kvalificera mig till någons slags antifeministisk idiot. Fast jag fattar att allt beror på betraktaren, jag menar t o m Eddie Meduza anses som ett geni och en feministsik förkämpe av vissa. Så bara jag har rätt attityd kan jag nog stå för det här med.

Det jag retar mig på är de halvklädda tjejerna och de fullt påklädda männen. Fast hur jag än vänder på det tycker jag det är en väldigt bra video. De sjunger om att försöka fånga ett flyktigt begär, att de vill ha smältande glass Dame un helado derriténdose samtidigt som de sitter ensamma och spelar långt ifrån sina önskningar till skiftande bakgrunder.


Jag gillar att texten så ursinnigt utforskar samma ord om och om igen och kan egentligen inte begripa varför jag tycker  de lyckats klippa ihop bilderna så att jag tycker blir bra och inte nonsens som jag oftast tycker annars när det gäller musikvideo. Men så är det väl med det mesta, allt beror på vad man gör av saker och ting.  Sen är det humor. Det är  bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar