måndag 30 april 2012

Elin väljer veckans soundtrack

En sommar började jag om. Jag började om och hade ingen aning om vart världen skulle ta mig eller vilken riktning mitt liv skulle gå i fortsättningen. Det enda jag visste var att det var mitt liv nu. Mitt liv. Nu var det jag som skapade mitt liv. Sällan har jag känt mig så fullkomligt fri som jag gjorde då, den där sommaren.

Den sommaren åkte jag mycket bil. Jag åkte bil i ett sommarvackert Sverige. I baksätet satt mina barn. Vi var så lyckliga. Det kändes som om den här sommaren, den skulle vara i en evighet. En lycklig evighet.  Vi åkte bil, solen sken och vi lyssnade på Fleet Foxes. Och vi sjöng med i alla stämmorna och skrålade så högt vi bara kunde. Så lyckliga. Så fria.

Varje gång jag måste påminna mig om att det är jag som styr riktningen på mitt liv, varje gång jag måste påminna mig om att jag är lycklig och varje gång jag vill känna mig lite fri - då lyssnar jag på Fleet Foxes.

För övrigt är detta min sons favoritlåt. Han fyller år idag. Bara en sån sak är skäl nog att lyssna lite extra.

Här får ni veckans soundtrack, att avnjutas i en vårvacker värld - jag ger er Fleet Foxes:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar