tisdag 5 juni 2012

Dagens recept

Jag råkar bo i världens bästa kvarter. Ja det har jag i och för sig gjort hela mitt liv, fast på olika ställen. Men ibland drabbas man av insikten om hur bra man har det och det har jag gjort i dag. Några dagar i veckan går mitt äldre barn och hämtar mitt lite yngre barn från skolan. Men just idag så hade han glömt att ta med sig nyckeln så de låste sig ute. 

När de gick och konstaterade att de var utelåsta passerade de det yngre barnets gamla förskola. Där utanför träffade de en förälder som de kände sedan vår tid på förskolan. Hon frågade mina barn hur det var och de sa att det inte var så bra eftersom de låst sig ute. Föräldern ringde mig, berättade som det var och erbjöd mina barn att stanna på förskolan tills jag kom hem. 

Dagens  recept är således; Om du ser några ensamma barn som du känner, fråga dem alltid hur det är. Och glöm inte det afrikanska ordspråket som säger att det krävs en by för att uppfostra ett barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar