tisdag 3 maj 2011

Död alltså

Det fanns en tid då jag också var mån om att denne man skulle fångas. Nu är han alltså hittad och dödad. Tyvärr så har jag inte läst så många förklaringar på vad det är som är så bra med det, just nu menar jag. En sak är nog att Barack Obama lär bli omvald till president igen, så på så vis, men annars.

Jag kanske låter nonchalant, som att jag inte tar detta hot på allvar. Så är det inte. Jag håller nog med Leif Stenberg, om att vi befinner oss i en postislamistisk tid och att det är på grund av de folkliga protesterna i mellanöstern mer än på grund av att Usama bin Ladins död.

Konsekvenserna av att Usama Bin Ladin blivit dödad, mer än att det stärker Obama, vill jag eller kan jag inte uttala mig om, eller är just det jag inte förstår. Däremot är det väl ingen tillfällighet att det skedde just nu. Bin Ladins glansdagar var sedan länge förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar