onsdag 4 maj 2011

5 tecken i tiden

Jag ger er här min mest vassa samhällsanalys: fem tecken på att vi går mot vår undergång:

1. Musiken som spelas i radio består av fraser som "club, dancing, club, club, yeah, oh, I like to party, on the danceflooooor" och all samhällskritisk musik verkar ha fastnat på 70-talet.

2. Att USA:s regering tror att vi är hur dumma som helst. Och att vissa anser att USA är "blessed by God" och därmed kan gå omkring och skjuta folk hur som helst, utan rättegång.

3. Det faktum att jag tydligen inte kan läsa något mer litterärt utmanande än en ungdomsbok om undergång, övernaturliga krafter och osannolika skeenden staplade på varandra.

4. Att den lokala frikyrkliga falangen tror att det går att värva folk med saft, kakor och falsk glättighet.

5. Att göteborgskan har blivit framröstad till Sveriges mest tilltalande dialekt!? När alla vet att det ju är norrländskan! Ja men det vet man ju hur det är med den saken, korruption och allt. Omval tack!

Bonustecken: Att detta är min skarpaste slutsats: vi blir fördummade, och alla vet om det.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du satte huvudet på spiken där. På alla punkter.

    SvaraRadera
  2. Eller, nja, inte när det gäller dialekten förresten. Alla vet ju att det är 1. Göteborgska 2. Dalmål 3. Norrländska

    SvaraRadera
  3. Va? på plats nummer 3! Nä nu är du ute och cyklar.. näst gång du ser mig schka ja prate lit vett i dej jänta!

    SvaraRadera
  4. http://www.salongk.se/artiklar/2011/05/03/84019734/index.xml

    SvaraRadera